Haber Detayı
14 Mayıs 2019 - Salı 12:53 Bu haber 107 kez okundu
 
“Sağlık İçin Hareket Et”
GÜNDEM Haberi
“Sağlık İçin Hareket Et”

 

Gümüşhane Sağlık Müdürü Engin Pehlivan, fiziksel aktivitenin günlük yaşam içerisinde kas ve eklemler kullanarak enerji tüketimi ile gerçekleşen herhangi bir bedensel hareket olarak tanımlandığını, bireylerin fiziksel ve ruhsal sağlığının geliştirilmesinde katkı oluşturmanın yanı sıra toplum refahını, çevrenin korunmasını teşvik ederek gelecek nesillere yönelik bir yatırım oluşturduğunu söyledi.

Pehlivan, yaptığı açıklamada, hareketsiz yaşamın, modern toplumlar için en önemli problemlerin başında yer aldığını belirterek, “Kronik hastalıkların ortak risk faktörlerinden birisi olan fiziksel inaktivite (fiziksel hareketsizlik), dünya genelindeki ölüme neden olan risk faktörleri sıralamasında obezitenin de önünde dördüncü sırada yer almaktadır. Meme ve kolon kanserlerinin yaklaşık yüzde 21-25’inin, diyabetin yüzde 27’sinin ve iskemik kalp hastalığının yüzde 30’unun ana nedeninin fiziksel hareketsizlik olduğu tahmin edilmektedir. Fiziksel hareketsizlik yalnızca yetişkinler için değil, çocuklar ve gençler için de ciddi bir sağlık riski taşımaktadır” dedi.

Günlük yaşamı mümkün olduğunca aktif geçirmek sağlıklı bir yaşamın ilk adımı olacağını ifade eden Müdür Pehlivan, şunları kaydetti: “Daha fazla yarar elde edebilmek ve sağlığı koruyup geliştirebilmek için düzenli fiziksel aktivite yapılmalı ve yaşamın bir parçası hâline getirilmelidir. Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için haftada 150 dakikalık (haftanın 5 günü 30 dakikalık) orta şiddette bir egzersiz yetişkinler açısından yeterlidir. 1-4 yaş arası çocuklar, gün içinde farklı şiddetlerde toplam 180 dakikalık fiziksel aktivite yapmalıdırlar. 5-18 yaş arasındaki çocuk ve ergenler için ise, günde 60 dakika, orta şiddetliden yüksek şiddetli aktivitelere doğru şiddeti değişen aktiviteler önerilmektedir. Orta şiddetli aktiviteler sırasında kişi konuşabilir fakat şarkı söyleyemez. Hızlı yürümek, düşük tempolu koşular, dans etmek, ip atlamak, yüzmek, masa tenisi oynamak, yavaş tempoda bisiklet sürmek vb. orta şiddetli aktivite örnekleridir.”

 

Kaynak: Editör:
Etiketler: “Sağlık, İçin, Hareket, Et”,
Yorumlar
Haber Yazılımı