Haber Detayı
19 Nisan 2021 - Pazartesi 09:42 Bu haber 1076 kez okundu
 
Diyetisyen Bilgin: Hurma, sadece Ramazan’da değil, yılın her ayında tüketilmelidir
SAĞLIK Haberi
Diyetisyen Bilgin: Hurma, sadece Ramazan’da değil, yılın her ayında tüketilmelidir

 

Vitamin ve mineral yönünden zengin bir içeriğe sahip olan hurmanın öğünlerde mutlaka tüketilmesi tavsiye ediliyor. Ayrıca farklı çeşitleri de bulunan hurma, çocukların beslenmesi için de oldukça önemli bir yere sahip. Diyetisyen Kübra Bilgin de, genellikle iftar sofralarıyla özdeşleşen hurmanın, sadece Ramazan Ayında değil, yılın her ayında tüketilmesi gerektiğini belirtiyor.

30'un üzerinde çeşidi bulunan hurma, taze, yarı kuru ve kuru olarak 3 şekilde tüketilebiliyor. İçeriğindeki şeker yönünden tüfler birbirlerinden ayrılıyor. Büyüklüklerine göre kalori oranları değişse de ülkemizdeki genel olarak orta boy hurmaların 2 tanesi 40 kalori içermektedir. Konuyla ilgili gazetemize bilgi veren Diyetisyen Kübra Bilgin genellikle iftar sofralarıyla özdeşleşen hurmanın, sadece Ramazan Ayında değil, yılın her ayında tüketilmesi gerektiğinin altını çizerek, “Ramazan dendiğinde akla ilk gelen besin hurma, sofralarımızda başköşede yerini aldı. Genellikle iftar sofralarıyla özdeşleşen hurma, sadece Ramazan’da değil, yılın her ayında tüketilmelidir. Hurmanın lif oranı çok yüksektir. 100 gramı 3,5 gram lif içerir. Bu sayede midede şişip hacim kaplar ve mideyi geç terk ettiği için tokluk hissi oluşturur. Yüksek lif, aynı zamanda bağırsakları çalıştırır ve ramazanda karşılaşılan en büyük problem kabızlığa karşı korur” diye konuştu.

Cildi Gençleştirir

Diyetisyen Bilgin, “Antioksidandan zengin olan hurma hücre yenilemesini bu sayede yenilenen doku ile genç bir cilt görünümüne sahip olmamızı sağlar.  Hurma cilde ihtiyacı olan nemi verir, böylelikle cilt daha elastiki bir yapıya sahip olur. İçeriğindeki B vitamini sayesinde ciltte oluşan yaraların da daha hızlı iyileşmesine katkıda bulunuyor. Magnezyum eksikliğinde sık sık kas krampları ve kas ağrıları oluşur. Hurma içeriğindeki magnezyum sayesinde kaslar güçlenir, protein sentezinde ve enzimlerin sağlıklı çalışmasında görev alır. Günde 2-3 adet hurma tüketmek günlük magnezyum ihtiyacını karşılayabiliyor” dedi.

Kalp Sağlığını Korur

Hurmanın Kalp dostu besinlerin başında yer aldığını belirten Diyetisyen Bilgin,  “İçeriğindeki zengin potasyum minerali sayesinde kan basıncını (tansiyon) dengeler.  Hiç kolesterol içermediği gibi güçlü bir antioksidan olması sayesinde kalbi zararlı bakterilerden ve mikroplardan koruyarak, damar tıkanıklıkları riskini azaltır. Uzmanların yaptıkları araştırmalar sonucunda, sinirleri güçlendiren B6 vitamininin hurmada yüksek miktarda bulunduğu ortaya konmuş. Bu sayede vücudu strese karşı korur. Hurma içerdiği B1 vitamini ile de sinir sisteminin sağlıklı olmasını kolaylaştırır” şeklinde konuştu.

Enerji Deposudur

Diyetisyen Bilgin,  “Gün boyunca kendini oldukça yorgun hisseden, halsiz kalan veya kilo almak isteyen kişiler hurmayla ihtiyaçları olan enerjinin bir bölümünü sağlayabilir. Yüksek enerji içeriği, özellikle kilo almak isteyen kişiler veya gelişim çağında olan çocuklar için çok faydalıdır. Hurma, bağışıklık sistemini destekleyen antioksidan etkili selenyumdan ve C vitamininden zengin bir besindir. Bu sayede vücudu zararlı bakterilerden ve mikroplardan temizler. Ayrıca içeriğindeki yüksek orandaki magnezyum minerali, vücutta oluşabilecek enfeksiyonların oranını azaltır” dedi.

 

Kaynak: Editör:
Etiketler: Diyetisyen, Bilgin:, Hurma,, sadece, Ramazan’da, değil,, yılın, her, ayında, tüketilmelidir,
Yorumlar
Haber Yazılımı